Filmer med temat... musik (men som inte är musikaler)

Utöver film är musik mitt största intresse. Inte på så sätt att jag spelar ett instrument (ännu...) eller sjunger, utan jag älskar helt enkelt att lyssna på musik och botanisera mig i (för mig) nya artister/band. När jag har tid över älskar jag att finkamma Spotify och kolla upp musikvideor på YouTube. De gånger jag kommer över filmer som handlar om just musik är jag snabb med att kolla upp dom. Det kan röra sig om renodlade biografier, filmer som är löst baserade på en riktig person eller filmer som kort och gott handlar om människor som lirar musik eller jobbar med det på annat sätt.
Med det i åtanke har jag samlat ihop ett par personliga favoriter som har temat musik, men som inte är musikaler. Here we go...!
 
High Fidelity (2000)
Almost Famous (2000)
Sing Street (2016)
Ordinary World (2016)
The Runaways (2010)
Nowhere Boy (2009)
I'm Not There (2007)
Walk the Line (2005)
Har ni några andra favoriter?
Filmer, Filmer med tema, Tips | Elvira tipsar, Filmer, Musik | |
Upp