Elvira tipsar: American Ultra

American Ultra är en sån där film där jag var dum nog att gå på vad kritiker och recensenter skrev. Det ledde till att jag undvek att se filmen under en väldigt lång tid, trots att både Kristen Stewart och Jesse Eisenberg är två skådespelare som jag gillar väldigt mycket. En kväll bestämde jag mig dock för att helt enkelt se filmen - och jag blev inte besviken! Den var betydligt mörkare till tonen än vad jag hade förväntat mig, vilket kom som en positiv överraskning. Samtidigt finns det en kemi mellan Stewart och Eisenberg som verkligen "går igenom" skärmen (någonting som framkom redan i det tidigare filmsamarbetet Adventureland).
För vem passar filmen? Jag skulle definitivt rekommendera American Ultra till fans av mörka actionkomedier/-draman. Är man samtidigt (som jag) ett fan av Stewart och Eisenberg kan det inte gå fel!
Filmer, Tips | Elvira tipsar, Filmer, Kristen Stewart | |
Upp