Elvira tipsar: 20th Century Women

Jag har velat se 20th Century Women (sv. titel: Alla tiders kvinnor) sedan den gick upp på bio tidigare i år. Dock blev det aldrig att jag gick och såg just den, då filmer som Wonder Woman och Baby Driver prioriterades aningen högre på min "att se"-lista. Igår fick jag emellertid äntligen möjligheten att se filmen. Som tur var lämnade den mig inte besviken, då kådespelare som Annette Bening, Greta Gerwig, Elle Fanning och Billy Crudup briljerade i sina roller. Filmen känns väldigt "i tiden", med tanke på att ämnen som feminism och kvinnorörelsen fått en (mycket behövd) uppsving. Jag vill inte spoila något från filmens handling då jag själv föredrar att titta på en film utan att veta för mycket om vad som ska hända (mycket på grund av att filmtrailers, i min mening, kan vara väldigt missvisande i nio fall av tio). Det enda jag har att säga är: se den!
Feminism, Filmer, Tips | Elvira tipsar, Feminism, Filmer | |
Upp